S rozmachem internetu dostal prakticky každý, ať už fyzická nebo právnická osoba, možnost vytvořit si vlastní web, na kterém se bude prezentovat. Ve většině případů je nutné si danou internetovou doménu koupit či pronajmout od vlastníka, avšak jsou i společnosti, které nabízí možnost si vytvořit vlastní web zdarma. Cenou za to ovšem je, že tam budou umístěny nejrůznější reklamy, a také možnosti úprav budou poněkud omezené.
Není tedy divu, že zatímco většina podnikatelů, kteří chtěli své internetové stránky použít k firemním účelům, zvolila první variantu, která jim dala větší kontrolu nad obsahem (nemuseli se například bát, že se jim tam objeví reklama na konkurenční firmu) i nad formou, fyzické osoby, zvláště ti mladší, naopak volí některou z neplacených variant. Reklamy je tak netrápí a navíc si nemohou být jisti, zda je blogování nepřestane po nějaké době bavit.
Co však mají obě strany společné je to, že se snaží o co nejvyšší návštěvnost webu. Chtějí, aby si to, co vytvořili, prohlídlo a přečetlo co největší množství lidí. Avšak nabízí se otázka: je to pro obě strany stejně důležité?
Již při prvním zamyšlení je jasné, že odpověď zní ne. Koneckonců je to logické: u firem často na návštěvnosti jejich webu závisí, kolik peněz vydělají a jaký budou mít zisk. Pokud bude nízký, může firma až zkrachovat. Není tedy divu, že se snaží využít prakticky všech legálních možností, aby statistiku návštěvnosti zvýšili. Pro malé a střední podnikatele je jednou z nejčastěji implementovaných strategií metoda SEO.
Naopak u většiny fyzických osob, které mají blog pouze jako hobby, není až tak důležité, kolik lidí jej navštíví. Koneckonců z toho nemají nic, jen pocit uspokojení. Nevyplatí se jim tedy investovat do drahých metod, jako firmám.
Avšak bez ohledu na to, zda vám vaše internetová stránka vydělává peníze či ne, je dobré se o ni starat a udržovat ji aktivní. Koneckonců nikdy nevíte, kdy nabere na popularitě.